fredag 17 april 2015

Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen...

Hur många har varit sjuka i påsk, upp med en hand? Johåra, det var precis som vanligt, så fort jag ska vara ledig några dagar så blir jag sjuk. Det är inte riktigt rättvist tycker jag. Speciellt inte när man ska göra något så härligt som att åka upp till Ljungdalen. Nu vart det väl ingen direkt katastrof utan jag orkade faktiskt följa med på nästan allt som de övriga gjorde.

Kusiner tillsammans vid frukosten
Det var Lotta, Sebastian och jag tillsammans med Lottas syster Beata och hennes familj, Ola, Ella, Tova och Kerstin. De första två dagarna var vi själva och tillbringade de dagarna på tur, ena dagen upp på Torkelstöten och andra dagen skidade vi till Himmelsrasta och sen ner i Kesudalen för en våffla i Kesuboden. Vädret var härligt och vi njöt verkligen.

Himmelsrasta
Lotta och Sebastian tar en paus vid Kåtan i Himmelsrasta
Lottas kusin Emma med familj var uppe i sin stuga så vi strålade samman på fjället en av dagarna och vi blev bjudna på en fantastiskt smarrig påskmiddag i Anna-Karin och Tommys fina stuga.
Sebastian tillbringade dagarna antingen nedbäddad i fjällpulkan eller med att gräva i snön. Han är verkligen lätt att ha med sig, inget överdrivet gnäll och alltid lätt att få med sig på busiga upptåg. Är kusinerna med så är han lite extra lycklig.

Sebastian ligger nedpacka i pulkan och vi är på väg upp på fjället.
Ett litet snömonster
På långfredagen var det som vanligt tävlingar i Torkil med diff-slalom som enda gren. Som fjolårsvinnare var man lite extra påpassad, i alla fall så gjorde Ola sitt bästa att hausa upp förväntningarna :)
Det gick så pass dåligt att jag funderar på att aldrig mer ställa mig på ett par slalomskidor. Nog om det..
Fika paus nere vid Kesusjön

Tyvärr ramlade Tova i backen och vrickade till sitt knä så pass illa att hon inte kunde stödja på det. Hon fick sitta i fjällpulkan tillsammans med Sebastian sista dagen då vi åkte ner en sväng på Kesusjön.

Lotta i skidspåret på väg up mot Himmelsrasta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar